Thursday 8 September 2016

7 UX Tests die je moet doen tijdens het herontwerpen van uw website

Geschatte leestijd: 04 minuten

Het ontwerpen van een website kan een zeer dierbaar en langdurig proces zijn, maar met vroeg en regelmatig testen kan het vlot worden uitgewerkt en het gewenste eindresultaat bereikt. Het in het oog houden van onvolkomenheden in uw huidige site en de site van uw concurrenten bespaart u tijd en geld wanneer u besluit om jouw site te herontwerpen.
Om het meeste uit uw nieuw ontworpen website te halen is het verstandig om je te richten op user experience (UX) gedurende het gehele proces van herontwerp. Hier volgen 7 'must do' UX testen:


1. Analyseer de websites van uw concurrenten


Identificeer de best practices voor uw sector door uit te zoeken welke inhoud en functionaliteiten vaak overeenkomen bij de websites van uw concurrenten. Maak je eigen vuistregels voor website-ontwerp op basis van uw bevindingen. Optimaliseer uw homepage met een uniek zoekwoord om uw zoekmachine statistieken te verbeteren.


2. Beoordeel uw eigen website door middel van analytics


Krijg een inzicht over de gebruikerservaring door naar uw website analytics te kijken. Identificeer de redenen voor een hoog bounce percentage, korte tijd op pagina en factoren die leiden tot de navigatie problemen. Probeer de redenen voor de lage conversie te elimineren en te werken aan de vaak bezochte pagina's om de gebruikerservaring te verbeteren.


3. Analyseer doelen van gebruikers en geef deze prioriteit


Verplaats jezelf in de schoenen van de gebruiker en denk aan alle taken die ze zouden uitvoeren op uw website. Bedenk de doelen die ze willen bereiken door het uitvoeren van deze taken. Zodra u klaar bent, prioriteer deze taken op basis van hun belang van verandering. Nu, begin bij uw startpagina en kom achter de tijd die de gebruikers nodig hebben om hun doelen te bereiken door het tellen van het aantal klikken dat nodig is. Als de gebruiker te veel klikken uitvoert om dergelijke kritische doelen te bereiken probeer dit dan te minimaliseren door hier aan te werken. Als het weinig klikken zijn, maar de benodigde tijd is meer, werk dan aan de zichtbaarheid van deze CTA.


4. Gebruik card sorting voor een efficiënt navigatie redesign


Navigatie is het belangrijkste herontwerp element van uw website voor een naadloze gebruikerservaring. Om dit te bereiken voer een paar card sorting tests (open of gesloten sort sort) uit door verschillende websites pagina's op notecards te zetten en deze te laten sorteren door deelnemers. Met deze sortering kan je gemeenschappelijke patronen herkennen waarmee je navigatie verwachtingen kan afleiden. Laat nu uw ontwerp voldoen aan hun verwachtingen!


5. Test uw lay-out ontwerpen voor verbetering


Het is tijd voor uw website lay-out! Gebruik rapid prototyping en website wireframe om de lay-out van uw web-pagina-elementen te ontwerpen. Ga voor user testen, raadpleeg test # 6. Probeer dezelfde tests op de wireframe website en de ontworpen website om te bepalen of het een ontwerpfout is of een lay-out fout. Met het herkennen van het probleem kun je een snelle oplossing vinden wat u tijd en geld bespaart.


6. Test uw website met echte gebruikers


Laat je wireframe of ontworpen website testen door echte gebruikers. Bekijk hoe ze de tests uitvoeren om aantekeningen te maken en vragen te stellen aan het eind van de testsessies. Ken de demografie van uw test de deelnemers om ze te kunnen correleren met uw kopers. Laat ze de taken uitvoeren die u prioriteit heeft gegeven in test # 3. Laat deelnemers leiden om uit te vinden wat hun gedachten over een probleem zijn en hoe ze willen dat ze worden opgelost. Als je eenmaal al de gebruikers feedback hebt, heb je betere ideeën om in uw website te implementeren om aan de behoeften van gebruikers te voldoen.


7. Voer een beta test uit voor speciale functies


Als uw vernieuwde website een aantal nieuwe instrumenten heeft die specifiek zijn voor uw zakelijke behoeften, je wilt ze getest hebben voor de lancering, dan is beta-test een aanrader. Geef uw bezoekers een gemakkelijke manier om fouten en feedback in te dienen. Werk hieraan totdat je geen fouten meer ontvangt. Nu is uw website is helemaal klaar om publiek te gaan!

Met je nieuw gebouwde website, profiteer je van de voordelen van tevreden klanten - hoger succespercentage, een verbeterde gebruikerservaring en minder lopende website veranderingen.

Bekijk meer informatie over de Website Ontwikkeling Specialist, Outsourcing Website Ontwikkeling en Website ontwikkeling.

No comments:

Post a Comment